Az óvodás-, iskolás korban jelentkező magatartási, tanulási és mozgáskoordinációs problémák az - ép idegrendszerű gyermekek esetében - szülői odafigyeléssel és játékos korai mozgásfejlesztéssel megelőzhetők lennének.
A szülőket fel kell világosítani arról, hogy mennyire fontos a mozgásfejlődés minden egyes lépcsőfoka és azok sorrendje. Megfelelő időben, sorrendben, minőségben és elegendő mennyiségben kell gyakorolnia a csecsemőkorban az alapvető mozgásmintákat, a fejemeléstől kiindulva a gurulást, a kúszást, a mászást, a felülést egészen a járásig.
Ha a szülők ismerik a gyermeki fejlődés alapvető törvényszerűségeit, akkor figyelni tudnak arra, hogy minden mozgásfejlődési lépcsőfokon áthaladjon a baba és ne alakuljon ki idegrendszeri éretlenség.
Minél korábban kezdődik a gyermekek játékos mozgásfejlesztése, annál sikeresebben előzhetők meg az anyanyelvi, a gondolkodási, a tanulási és a magatartási nehézségek vagy súlyos zavarok.